Τουρισμός :Η σημασία των mobile αναζητήσεων στην ανάπτυξη του ταξιδιωτικού μάρκετινγκ

 

Ο ρόλος των έξυπνων φορητών συσκευών  αυξάνεται ολοένα και περισσότερο σε πολλούς τομείς της οικονομικής ζωής των πόλεων.Ένας από τους τομείς αυτούς είναι το ταξιδιωτικό μάρκετινγκ.Αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψιν από τους υπευθύνους των τοπικών οργανισμών προώθησης των πόλεων δεδομένου ότι αυξάνεται η οικονομική αποδοτικότητα των τοπικών πόρων και υπηρεσιών. Ας παρακολουθήσουμε τις καταγραμμένες τάσεις στην ενδιαφέρουσα ανάρτηση στο ιστολόγιο aboutourism.Tην επιμέλεια της μετάφρασης έχει ο Λάζαρος Αγαπίδης.

 

Η αναζήτηση μέσω κινητών συσκευών αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στο ταξιδιωτικό μάρκετινγκ Μια πρόσφατη μελέτη της γενικής συμπεριφοράς των καταναλωτών από την Google και την Ipsos OTX διαπίστωσε ότι το 71% των χρηστών έξυπνων τηλεφωνικών συσκευών (smartphone) χρησιμοποιούν την συσκευή τους για αναζήτηση με αφορμή μιας διαφήμισης, ενώ το 74% των καταναλωτών έχουν οδηγηθεί σε μία αγορά ως αποτέλεσμα της χρήσης του smartphone τους (προφανώς κάνοντας αναζήτηση στο διαδίκτυο). Στον τομέα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών, σύμφωνα με την Google, το 19% όλων των αναζητήσεων για ξενοδοχεία εκτελούνται σε φορητές συσκευές, υποστηρίζοντας την ιδέα ότι το κινητό είναι τώρα πιο σημαντικό από ποτέ στο μάρκετινγκ ταξιδιού.

Για τον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία από τη μελέτη τονίζουν τη σημασία της τοπικής προσαρμογής στην αναζήτηση. Η αναζήτηση για τοπικές πληροφορίες πραγματοποιείται από σχεδόν όλους τους χρήστες smartphone (95%), αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι ότι το 88% αυτών που ψάχνουν για τοπικές πληροφορίες ανταποκρίνονται σε αυτές μέσα σε μια ημέρα, πιθανώς για να επισκεφθούν μια σχετική ιστοσελίδα ή να δουν ένα πραγματικό χώρο. Επίσης, το 77% έχουν πραγματοποιήσει κάποιες συναλλαγές μετά τη χρήση της κινητής αναζήτησης για τοπικές πληροφορίες, όπου 61% από αυτών πραγματοποίησαν τηλεφωνική επικοινωνία και 59% επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις μιας τοπικής επιχείρησης.

 

Τα στατιστικά αυτά υποστηρίζουν, επίσης, τα πρόσφατα στοιχεία από την eMarketer που δείχνουν ότι ο αριθμός των αμερικανών καταναλωτών που χρησιμοποιούν κινητή συσκευή για την αναζήτηση σχετικά με ταξιδιωτικά προϊόντα θα αυξηθεί από 19,7 εκατ. το 2010 στα 29,7 εκατ. Το 2011. Παρά την πιθανή υστεροβουλία της Google, τα δεδομένα αυτά είναι αρκετά συναρπαστικά και οι εταιρείες ταξιδιών καλούνται να προσεγγίσουν το κινητό με τον ίδιο τρόπο που αξιοποιούν τον παγκόσμιο ιστό στις συναλλαγές τους με τους καταναλωτές, προσφέροντάς τους:

•        Το όνειρο

•        Την έρευνα και την αναζήτηση

•        Τις ηλεκτρονικές κρατήσεις

•        Τις εμπειρίες

•        Τον μοίρασμα

Όσον αφορά το τουριστικό περιεχόμενο στις κινητές συσκευές, μια παγκόσμια μελέτη 1700ων ανθρώπων που πραγματοποιήθηκε από την Frommer’s αποκάλυψε τις έξι πιο σημαντικές πληροφορίες που θέλουν οι καταναλωτές όταν βρίσκονται σε διακοπές: Η πιο σημαντική πληροφορία είναι η τοποθεσία των σημείων ενδιαφέροντος, όπως αξιοθέατα, εστιατόρια και καταστήματα σε χάρτη (57%), ακολουθούμενη από τις βασικές φράσεις σε τοπικές γλώσσες (55%), οι τοπικές προσφορές (51%), διαδρομές και περιηγήσεις με τα πόδια (50%) , τοπική εθιμοτυπία και έθιμα (49%) και την απόθεση και μετατροπείς νομισμάτων (45%). Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι η ηλικιακή ομάδα 18-34 εκδήλωσε αυξημένο ενδιαφέρον για την πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν την τοπική εθιμοτυπία και έθιμα και κατατάσσεται ως ο τρίτος σημαντικότερος τύπος περιεχομένου για αυτή την ηλικιακή ομάδα.

Διαβάστε επίσης : DMOs Going Mobile – Are you there yet ?