Οδηγός δικαιωμάτων για τους online ευρωπαϊκούς καταναλωτές
Η Επίτροπος για την Κοινωνία της Πληροφορίας και Μέσα ενημέρωσης, Viviane Reding, και, η επίτροπος για την προστασία των καταναλωτών Meglena Kuneva, έχουν ξεκίνησε ένα νέο online οδηγό για τους πολίτες, ο οποίος καθορίζει τα ψηφιακά δικαιώματα που διαθέτουν ως καταναλωτές βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας.Ο οδηγός «eYouGuide» δίνει πρακτικές συμβουλές στην περιοχή των ψηφιακών δικαιωμάτων των καταναλωτών , συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων για ευρυζωνικές υπηρεσίες, αγορές online, κατέβασμα μουσικής και την online προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η τελευταία αυτή περιοχή έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία στους καιρούς μας λόγω της διόγκωσης του ενδιαφέροντος για ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook και MySpace. Ο οδηγός eYouGuide ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με τα δικαιώματα σε:
-Σαφείς πληροφορίες για τιμές και όρους πριν αγοράσουν ένα αντικείμενο
-Να αποφασίσουν αν και με ποιο τρόπο θα προστατέψουν τα προσωπικά δεδομένα
-Να υπάρχει αξιόπιστη διανομή εμπορευμάτων που θα παραδίνονται εντός τριάντα ημερών από την αγορά
-Η ελάχιστη "cooling-off" προθεσμία των επτά εργάσιμων ημερών μετά την αγορά για τους καταναλωτές να αλλάξουν γνώμη και
-Η προστασία έναντι των ανέντιμων πωλητών, και σε αθέμιτους συμβατικούς όρους και τις εμπορικές πρακτικές.
Ο οδηγός στοχεύει στην ενίσχυση την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις online συναλλαγές και υποστήριξη της ψηφιακής αγοράς. Σύμφωνα με τον Επίτροπο Kuneva, "Πολλοί από τους καταναλωτές αναβάλλουν την αγορά αγαθών από το Διαδίκτυο. Ανησυχούν ότι αγαθά που αγοράζονται online δεν θα παραδοθούν ή θα είναι ελαττωματικά, και δεν ξέρουν τι να κάνουν σε περίπτωση που υπάρχουν προβλήματα ". Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, η Επιτροπή έχει επίσης ξεκίνησει μια «Digital Agenda» για το τα δικαιώματα των καταναλωτών. Το σχέδιο στοχεύει στην εναρμόνιση των συστημάτων χορήγησης αδειών για το ψηφιακό περιεχόμενο όπως η μουσική και οι ταινίες, να διευκρινίσει τα ζητήματα της αντιγραφής, των πνευματικών δικαιωμάτων στο περιεχόμενο, και θα τονώσει την εμπιστοσύνη σε online πληρωμές.