Δήμος Ηρακλείου.Διαχείριση περιεχομένου στη διαδικτυακή πύλη
Ο Δήμος Ηρακλείου τα τελευταία τρία χρόνια έχει επενδύσει γύρω στα 6 εκατομμύρια € σε έργα πληροφορικής και υποδομών επικοινωνιών. Διαδικτυακή πύλη με πλήθος υπηρεσιών, υποδομές οπτικών ινών, ασύρματα δίκτυα, GIS, ψηφιακό περιεχόμενο κά.
Πως οργανώνετε την διαχείριση Περιεχομένου ;
Υπάρχει Επιτροπή Διαχείρισης Περιεχομένου της Δημοτικής Διαδικτυακής Πύλης του Δήμου Ηρακλείου, η οποία εποπτεύεται από το Γραφείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Τμήματος Πληροφορικής.Αυτή έχει την ευθύνη της ενημέρωσης της Διαδικτυακής Πύλης του Δήμου για θέματα όπως Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου, Διακηρύξεις, Προσλήψεις, Εκδηλώσεις, Διοικητικές αλλαγές και Διαχείριση Αιτημάτων Δημοτών.
Για τη σωστή υλοποίηση των παραπάνω κάθε Διεύθυνση έχει ορίσει ένα άτομο υπεύθυνο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και αρμοδιότητα την επικοινωνία με το Τμήμα Πληροφορικής για τα παραπάνω θέματα.
Τι εμπόδια συναντάτε στην διαχείριση του περιεχομένου ;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο συντονισμός των μελών της επιτροπής. Δυστυχώς δεν έχει γίνει ακόμη συνείδηση στους περισσότερους η σπουδαιότητα του Διαδικτύου. Έχει λοιπόν παρατηρηθεί το φαινόμενο να μην δημοσιεύονται στη διαδικτυακή μας πύλη ανακοινώσεις, δελτία τύπου ή διαγωνισμοί και να ενημερωνόμαστε για αυτά από τον τοπικό τύπο. Όταν ξεκινήσαμε την προσπάθεια μας πριν λίγα χρόνια, ήταν πολύ πιο δύσκολα τα πράγματα γιατί το Διαδίκτυο ήταν άγνωστο στους πολλούς. Σήμερα όμως που έχει μπει για τα καλά στη καθημερινότητα μας η κατάσταση βελτιώνεται με γοργούς ρυθμούς.
Ποια είναι η επισκεψιμότητα της διαδικτυακής πύλης ;
Τη Διαδικτυακή Πύλη του Δήμου Ηρακλείου επισκέπτονται καθημερινά κατά μέσο όρο 1500 μοναδικοί επισκέπτες το 90% των οποίων είναι από την Ελλάδα και το υπόλοιπο 10% από 125 χώρες. Μεγαλύτερη επισκεψιμότητα έχουν οι σελίδες των Προσλήψεων, του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών, των Διακηρύξεων-Δημοπρασιών, των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες σημαντική κίνηση έχουν οι σελίδες με τα αξιοθέατα της πόλης και οι σελίδες στην Αγγλική γλώσσα.
Σε ποιες υπηρεσίες δίνετε βάρος ;
Εκτός από την ενημέρωση των Δημοτών και Επισκεπτών της πόλης μας έχουμε δώσει έμφαση και στις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Για το σκοπό αυτό έχουμε αναπτύξει μια σειρά από Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες όπως Αιτήματα & Παράπονα, Πληρωμές Οφειλών, Ευρετήριο Αποφάσεων Συλλογικών Οργάνων, Δανειστική Βιβλιοθήκη, Δημοψηφίσματα, Newsletters και Ομάδες Συζητήσεων. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες οι οποίοι έχουν πρόσβαση στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες είναι 1200. Η υπηρεσία των Ηλεκτρονικών Αιτημάτων – Παραπόνων ξεκίνησε τον Μάρτιο 2008. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 750 αιτήματα – παράπονα, 500 μέσω της διαδικτυακής μας πύλης και 250 μέσω των Δημοτικών μας Διαμερισμάτων.
Ποιες είναι οι άμμεσες προτεραιότητές σας ;
Στις άμεσες προτεραιότητες μας είναι η εγκατάσταση του συστήματος υποβολής Ηλεκτρονικών Αιτημάτων – Παραπόνων σε όλα τα Δημοτικά & Τοπικά Διαμερίσματα, η υποβολή αιτημάτων με SMS, και η ολοκλήρωση του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών (GIS).